testosteron verhogen op een natuurlijke manier

Testosteron verhogen op een natuurlijke manier

Denk jij dat je een tekort hebt aan het mannelijke hormoon? En wil je je testosteron verhogen op een natuurlijke manier? Dan ben je hier aan het juiste adres! Steeds meer en meer mannen hebben last van fysieke en mentale klachten zoals onzekerheid, moeheid, minder zin in seks, afname van spiermassa en het ontwikkelen van vrouwelijke kenmerken.

Hierdoor voelen zij zich minder man en komen in een neerwaartse spiraal terecht van meer onzekerheid, stress, nergens zin in hebben, slecht slapen en ongezond leven. En dit verergert het probleem alleen maar. Het is dus goed dat je aan het zoeken bent naar oplossingen om je testosteron te verhogen! Lees gauw verder om erachter te komen hoe je op een natuurlijke manier je testosteron kunt verhogen.

Wat is testosteron?

Voordat we ingaan op het verhogen van testosteron is het belangrijk om even samen te vatten wat testosteron precies is. Testosteron is het belangrijkste mannelijke geslachtshormoon dat de vruchtbaarheid, spiermassa, vetverdeling en productie van rode bloedcellen regelt. Vrouwen hebben er ook kleine hoeveelheden van. Het is een steroïde hormoon dat wordt geproduceerd in de testikels van mannen en de eierstokken van vrouwen. De bijnieren produceren ook kleine hoeveelheden.

Tijdens de puberteit bij jongens is testosteron een van de belangrijkste aanjagers van fysieke veranderingen zoals meer spieren, diepere stem en haargroei. Het hebben van optimale niveaus is echter ook belangrijk tijdens de volwassenheid en zelfs op oudere leeftijd.

Bij volwassenen zijn gezonde niveaus belangrijk voor de algemene gezondheid, ziekterisico, lichaamssamenstelling, seksuele functie en zo ongeveer al het andere. Bovendien kan het verhogen van je testosteronniveaus binnen een paar weken leiden tot snelle toename van spiermassa en vitaliteit.

Laag testosteron komt echter steeds vaker voor. In Nederland en België heeft maarliefst 60% een te laag of niet optimaal niveau van dit hormoon en dit heeft direct een enorme impact op je fysieke en mentale gezondheid.  Gelukkig kun je je testosteron verhogen op een natuurlijke manier. Daar wordt in dit artikel diep op ingegaan.

Waarom neemt testosteron af?

Een laag testosteron gehalte komt vooral voor bij mannen van 35 jaar en ouder, maar het komt ook voor bij jongere mannen. Bewerkte voeding, stress, slecht slapen, onvoldoende bewegen en een ernstig gebrek aan de juiste voedingsstoffen zijn vaak de oorzaak van dit probleem. 

Je vraag je misschien af waarom het probleem meestal voorkomt bij mannen ouder dan 35 jaar. Dit heeft ermee te maken dat het mannelijke hormoon wordt aangemaakt in de “Cellen van Leydig”, die zich bevinden in de edele delen. Vanaf je 30 jaar sterft jaarlijks 1-2% van deze cellen af, waardoor je dus ieder jaar steeds minder capaciteit hebt om het mannelijke hormoon aan te maken.  Rond de 35 – 40 jaar beginnen vaak de eerste problemen. Tenzij… je weet hoe je de capaciteit van de cellen die je nog hebt optimaal kunt benutten. 

Met behulp van voeding, leefstijl en de juiste manieren van bewegen & het vermijden van alle factoren die productie van dit hormoon onderdrukken, kun je meer mannelijk hormoon aanmaken. Hierdoor zit je lekkerder in je vel, heb je meer energie, heb je meer motivatie, ben je zelfverzekerder, slaap je beter, krijg je een fitter lichaam en voel jij je weer meer man. 

testosteron verhogen op een natuurlijke manier

Testosteron verhogen op een natuurlijke manier

Het is mogelijk om je testosteron te verhogen op natuurlijke wijze. Je hoeft hiervoor geen fancy supplementen te nemen of gekke dingen te doen. Hier volgen de belangrijkste natuurlijke manieren om testosteron effectief te verhogen.

1. Zorg voor genoeg beweging

Lichaamsbeweging is een van de meest effectieve manieren om veel levensstijlgerelateerde ziekten te voorkomen. Het kan ook je testosteron stimuleren. Weerstandstraining, zoals gewichtheffen, is het beste type oefening om testosteron te stimuleren, zowel op korte als op lange termijn. Het nemen van cafeïne en creatine monohydraat als supplementen kan je niveaus verder verhogen in combinatie met een trainingsprogramma.

2. Eet de juiste combinatie van eiwitten, vetten en koolhydraten

Wat je eet heeft een grote invloed op testosteron en op andere hormoonspiegels. Daarom is het belangrijk om aandacht te besteden aan je calorie-inname en dieetstrategie op de lange termijn. Constant diëten of te veel eten kan je testosteronniveaus verstoren.

Het eten van voldoende eiwitten kan helpen om een ​​gezond niveau te behouden en te helpen bij vetverlies, wat ook in verband wordt gebracht met je testosteron. Een snelle en effectieve manier om extra eiwitten binnen te krijgen is door na het sporten een whey eiwit shake te drinken.

Koolhydraatinname speelt ook een belangrijke rol. Een dieet dat voornamelijk is gebaseerd op volwaardige voedingsmiddelen is het beste, met een gezonde balans van vet, eiwitten en koolhydraten. Dit kan zowel de hormoonspiegels als de gezondheid op de lange termijn optimaliseren.

3. Minimaliseer stress

Langdurige of chronische stress is ontzettend slecht voor je gezondheid. Ze verhogen de niveaus van het hormoon cortisol. Onnatuurlijke verhogingen van cortisol kunnen testosteron in grote mate verminderen. Deze hormonen werken op een wip-achtige manier: als de ene omhoog gaat, komt de andere naar beneden.

Stress en hoge cortisol kunnen ook de voedselinname, gewichtstoename en de opslag van schadelijk lichaamsvet rond je organen verhogen. Deze veranderingen kunnen op hun beurt een negatieve invloed hebben op je testosteron niveaus.

Voor zowel je testosteron niveaus als je algehele gezondheid is het dus belangrijk om stress zo veel mogelijk te minimaliseren.  Focus op een dieet gebaseerd op volwaardige voeding, regelmatige lichaamsbeweging, goed slapen, lachen en een evenwichtige levensstijl, die allemaal stress kunnen verminderen en je gezondheid en testosteronniveau kunnen verbeteren.

4. Zorg voor een goede nachtrust

Goed slapen is net zo belangrijk voor je gezondheid als voeding en lichaamsbeweging en het kan ook grote effecten hebben op je testosteronniveaus. Heel veel mensen slapen echter te weinig. Hoeveel slaap je nodig hebt scheelt van persoon tot persoon. Hoewel sommige mensen het prima doen met minder slaap, suggereert onderzoek dat ongeveer 8 uur slaap per nacht het beste is voor de gezondheid op de lange termijn en voor je testosteron.

5. Zorg dat je voldoende vitamine D binnen krijgt

Vitamine D is een van ‘s werelds meest populaire vitamines geworden. Ze bieden verschillende gezondheidsvoordelen en ze werken ook als een natuurlijke testosteronbooster.

Veel mensen hebben echter een tekort aan vitamine D. Dit kan een negatieve invloed hebben op je testosteron niveaus. Om je testosteron te boosten, is het dus belangrijk om regelmatig aan zonlicht blootgesteld te worden of vitamine D3 supplementen  te nemen.

Shop hier voor vitamine D3 supplementen

6. Neem vitamine- en mineraalsupplementen

Specifieke vitamines en mineralen kunnen gunstig zijn voor het boosten van testosteron niveaus. Uit onderzoeken blijkt dat zink- en vitamine B-supplementen de kwaliteit van sperma in grote mate verhoogt.

Andere studies suggereren ook dat vitamine A, C en E een rol kunnen spelen in je geslachtshormoon- en testosteronniveaus, hoewel er meer onderzoek nodig is.

Van alle beschikbare vitamines en mineralen, toont het onderzoek naar testosteron aan dat vitamine D- en zinksupplementen de beste zijn.

Shop hier voor zinksupplementen

7. Probeer ashwagandha

Er zijn een hoop testosteronboosters op de markt, maar deze zijn niet allemaal even betrouwbaar en goed. Natuurlijke testosteronboosters zijn altijd het veiligste en beste voor je gezondheid. Ashwagandha is een kruid dat wordt gezien als een natuurlijke testosteronbooster. Naast het verhogen van testosteron heeft het kruid nog vele andere gezondheidsvoordelen, ontdek ze hier allemaal.

Shop hier voor ashwagandha supplementen

8. Volg een gezonde levensstijl en vermijd oestrogeenachtige verbindingen

Er zijn verschillende andere factoren die je hormoonspiegels kunnen beïnvloeden. Een gezond seksleven speelt een belangrijke rol bij het reguleren van je geslachtshormoon- en testosteronniveaus.

Hoge blootstelling aan oestrogeenachtige chemicaliën kan ook je niveaus beïnvloeden, dus probeer de dagelijkse blootstelling aan BPA, parabenen en andere chemicaliën die in sommige soorten plastic worden aangetroffen, te minimaliseren.

Het is waarschijnlijk geen verrassing dat overmatig alcohol- of drugsgebruik, of het nu medisch of recreatief is, ook de testosteronniveaus kan verlagen.

Lachen en gelukkig en succesvol zijn kunnen daarentegen je gezondheid en je testosteronniveau een flinke boost geven. Zorg er dus voor dat ze deel uitmaken van je dagelijkse leven.

Het testoplan: Testosteron verhogen op een natuurlijke manier

Wil jij je testosteron verhogen op een natuurlijke manier? Met de bovenstaande tips kom je een heel eind, maar als je er echt diep in wilt duiken en snelle resultaten wilt zien kan een beetje hulp geen kwaad. Het testoplan kan je hierbij helpen. Het Testoplan is een unieke methode waarin je van A tot Z leert hoe je op een 100% natuurlijke manier het mannelijke hormoon kunt verhogen met kleine aanpassingen aan voeding & leefstijl en welke factoren je hormonen verstoren.

Het testoplan is een volledig digitaal programma. De unieke methode is gebaseerd op 1000+ wetenschappelijke onderzoeken en leert je in 11 simpele stappen hoe je het mannelijke hormoon op een natuurlijke manier kunt verhogen. Je hoeft je leven niet compleet om te gooien, maar leert juist hoe je met kleine aanpassingen aan je levensstijl snel resultaat kunt boeken. 

het testoplan

Als je het testoplan gaat volgen, leer je het volgende:

  • Hoe je met voeding het mannelijke hormoon verhoogt en welke soorten gezonde voeding, niet gezond zijn voor je hormoonhuishouding.
  • Hoe je met behulp van lichaamsbeweging en training het mannelijke hormoon kunt verhogen en wat je juist niet moet doen.
  • Welke alledaagse lekkernijen de aanmaak van het mannelijke hormoon verstoren, waardoor je het probleem erger maakt.
  • Welke producten 95% van de mensen dagelijks gebruiken, maar de aanmaak van het mannelijke hormoon sterk verlagen.
  • Hoe je met behulp van mentale hacks je brein voor de gek kunt houden en meer mannelijke hormoon aanmaakt.
  • Welke drie basiselementen je kunt gebruiken voor iedere sport, om het mannelijke hormoon snel te verhogen in je lichaam.
  • Welke supplementen bewezen effectief zijn en welke peperdure supplementen niet werken en zelfs potentieel gevaarlijk zijn.
  • Hoe je goedkope supplementen in de juiste dosering kunt gebruiken om je mannelijke hormoon te verhogen.
  • Hoe het kan dat “altijd druk zijn” ervoor zorgt dat je minder mannelijke hormoon aanmaakt en wat je hier tegen kunt doen.
  • Hoe je het mannelijke hormoon gebruikt om gezonder te worden en wat de invloed van deze stof op je gehele lichaam is. 
  • En nog veel meer

Prijs van het testoplan

De normale prijs van het Testoplan is €99,-. Met de tijdelijke actie en speciale korting in dit artikel ontvang jij het volledige programma echter voor €49,-.

Tijdelijk 7 bonussen

Als je het testoplan nu besteld krijg je naast de hoge korting ook nog tijdelijk 7 digitale bonussen t.w.v. €187,- helemaal gratis.

  • Bonus 1 – “Meer Spiermassa met Wetenschap” (t.w.v. €47)
  • Bonus 2 – “Testo-Supplementen Guide” (t.w.v. €47)
  • Bonus 3 – “Ongewone Spiermassa Supplementen voor meer resultaat (t.w.v. €27)
  • Bonus 4 – “Mijn dagelijkse Gewoonten voor Meer Mannelijk Hormoon” (t.w.v. €14)
  • Bonus 5 – “De lekker slapen Leefstijl” (t.w.v. €19)
  • Bonus 6 – “Beter slapen met Voeding” (t.w.v. €19)
  • Bonus 7 – “Stoppen met Piekeren” (t.w.v. €14)

Leave a Comment

Your email address will not be published.