Mindfulness training online: Stap voor stap cursus!

Het leven kan overweldigend zijn. Onze mind/geest vult zich met gebabbel, onze kijk op de wereld raakt aangetast en vervormd, en ons vermogen om aanwezig te zijn is verloren. Het leven is vaak hectisch, vermoeiend en gestrest. Dit heeft invloed op ons geluk, onze gezondheid, het onderwijs, het werk en zelfs de economie. De oplossing is een mindfulness leven! Steeds meer mensen beginnen dit in te zien en grijpen naar een mindfulness training of cursus.

Er wordt steeds meer erkend dat op mindfulness gebaseerde therapieën ondersteuning bieden voor onze geestelijke gezondheid. Misschien minder bekend, verbeteren deze technieken ook dramatisch ons fysieke welzijn. De technieken helpen ons om de wereld anders te zien, te groeien, te bloeien en een meer medelevend, vervuld leven te leiden. Als mindfulness een pil was, zouden we die allemaal moeten nemen.

Lees verder om te ontdekken wat mindfulness precies is, wat de voordelen zijn en voor meer informatie over de online mindfulness training.

Wat is mindfulness?

Mindfulness is het fundamentele menselijke vermogen om volledig aanwezig te zijn, bewust te zijn van waar we zijn en wat we doen, en niet overdreven reactief of overweldigd te zijn door wat er om ons heen gebeurt. Mindfulness is een eigenschap die elk mens al bezit, het is niet iets dat je moet bedenken, je moet gewoon leren hoe je er toegang toe krijgt.

Veel mensen denken nog dat mindfulness iets zweverigs is, wat alleen interessant is voor mensen die veel mediteren en aan yoga doen. Dit is echter alles behalve waar. Mindfulness is wetenschap. Het bestaat uit goed doordachte technieken en oefeningen om te leren omgaan met stress in een drukke wereld.

Wat fitnessen is voor je fysieke lichaam, zijn Mindfulness en Meditatie voor je geest. Mensen in Nederland en andere Westerse landen beginnen zich nu langzaam te realiseren dat ze niet alleen hun lichaam gezond moeten houden, maar ook hun geest. Dit is minstens zo belangrijk.

De bewezen voordelen van mindfulness zijn:

  • Minder stress en betere emotionele balans
  • Verhoging van het algehele gevoel van geluk
  • Betere focus en concentratie
  • Het nemen van betere beslissingen
  • Betere en kwalitatievere nachtrust
  • Meer controle over het autonome zenuwstelsel
  • Toename in creativiteit

Laat het leven niet aan je voorbij schieten door druk te zijn met van alles, maar de essentie te missen! Start nu met Mindfulness en geef je leven een kwalitatieve upgrade:

Bestel de mindfulness cursus hier voor de laagste prijs en begin direct!
mindfulness training

Mindfulness training: 8 weekse cursus

In de 8 weekse cursus ‘Mindfulness voor het dagelijkse leven: van chaotisch en gestresst naar rustig en gelukkig’ leer je alles wat je moet weten over mindfulness en hoe je het zelf kunt worden.

Voor wie is deze cursus mindfulness interessant?

Als je al een tijdje aan het leven bent over mindfulness en een no-nonsense cursus zoekt die je stap voor stap alles leert wat je nodig hebt om een mindful leven te leiden is deze cursus een must voor jou.

Mindfulness is interessant voor iedereen die:

  • Veel stress heeft
  • Niet lekker in zijn of haar vel zit
  • Veel piekert
  • Tegen een burn-out aanloopt of hier al last van heeft
  • Slecht slaapt en/of vaak onrustig is
  • Intenser wil genieten van het leven
  • Beter wil leren omgaan met moeilijke emoties en zware periodes
  • Meer momenten wil met genieten en rust
  • Bewuster dingen wil beleven (leven in het hier en nu)
  • De beste versie van zichzelf wil worden

Wat leer je in deze mindfulness cursus?

In deze mindfulness cursus ontdek je hoe je in een paar minuten per dag, je gedachten leert beschouwen als je beste vriend, in plaats van je grootste vijand. De cursus leert je oefeningen en principes waardoor je weer stressvrij zult zijn en met volle teugen kunt genieten van het leven.

Deze cursus heet ‘Mindfulness voor het dagelijkse leven: van chaotisch en gestresst naar rustig en gelukkig’ – en het bevat praktische oefeningen, video’s en audiobestanden om je brein weer in topconditie te brengen. Het is een hele toegankelijke cursus, perfect voor elke beginner en voor mensen die al een tijdje met mindfulness bezig zijn, maar graag nog wat begeleiding en handvaten krijgen.

De cursus duurt 8 weken en bestaat uit alle informatie en oefeningen die je nodig hebt om je te helpen om van chaos en stress, naar rust, balans en geluk te gaan. Mensen die aan de slag gaan met ‘Mindfulness voor het dagelijkse leven’, hebben na het volgen van deze online cursus een ijzersterke stressbestendigheid, een betere focus, meer passie en energie, genieten veel meer van elk moment en voelen andere fantastische bijwerkingen. Mindfulness is een levensstijl en alle voordelen zijn hier ‘bijwerkingen’ van. Je krijgt ze er eigenlijk gratis bij. Duizenden cursisten zijn je al voor gegaan en leven nu een gelukkiger, bewuster en natuurlijk mindfuller leven.

Natuurlijk is dit niet in één dag of week te realiseren. Het veranderen van oude gewoontes (zoals piekeren) heeft tijd nodig. Mindfulness is ook een gewoonte – een hele goede. In deze online cursus worden de slechte gewoontes dan ook vervangen door meer Mindfulness.

In deze mindfulness training ontdek je hoe je:

  • Mindfulness kunt toepassen in het dagelijkse leven
  • Jezelf gelukkiger kunt voelen
  • Je relaxter en minder gestresst kunt voelen op elk gewenst moment
  • Alle Mindfulness oefeningen kunt gebruiken wanneer je ze nodig hebt
  • Een betere focus krijgt en creatiever wordt door Mindfulness
  • Beter en bewuster kunt ademen
  • Beter kunt slapen en zonder zorgen naar bed kunt gaan
  • Meer kunt genieten van dit moment (het hier en nu – het enige moment waar je zeker van bent)
  • Jouw eigen gedachten energie slurpen en wat je hier tegen kunt doen

Wat is de prijs van de cursus ‘Mindfulness voor het dagelijkse leven’?

De normale prijs van de complete mindfulness training is €188,-. Met de speciale kortingscode in dit artikel ontvang jij het volledige programma echter voor €47,-.

Klik hier om het volledige pakket voor de laagst mogelijke prijs aan te schaffen.

Je krijgt dan direct toegang tot de cursus Mindfulness voor het dagelijkse leven plus alle bonussen. Je hebt voor altijd en overal toegang tot deze cursus, zodat je hem helemaal op je eigen tempo kunt volgen.

Wat ontvang je precies bij deze mindfulness training?

  • De volledige online cursus ‘Mindfulness voor het dagelijkse leven’ (waarde €87)
  • Mindfulness video’s (Waarde €27)
  • Mindfulness audio bestanden (Waarde €47)
  • Praktische tips om een gewoonte te maken van mindfulness
  • Bonus: De extra mini-cursus ‘Mindfulness op het werk’ (Waarde €27)

Met de niet-tevreden-geld-terug-garantie loop je 0 risico. Je kunt de mindfulness cursus voor 30 dagen uitproberen. Als je toch niet 100% tevreden bent met je aanschaf, wordt je geld direct terug gestort, zonder moeilijke vragen of opmerkingen.

Waarom is mindfulness zo belangrijk?

We hebben zo ongeveer tussen de 40000 en 60000 gedachtes per dag. Wist je dat maar liefst 95% van deze gedachten exact hetzelfde zijn als de dag ervoor? En wist je dat 80% hiervan overwegend negatief zijn? Stress is een van de grootste veroorzakers van herhalende negatieve gedachten. Ondanks deze schrikbarende cijfers doen we met zijn allen alsof er niets aan de hand is en alsof dit bij het leven hoort. Als dit is wat je denkt heb je het echter helemaal bij het verkeerde eind.

We bezoeken een arts, nemen een pilletje wat de symptomen onderdrukt en we kunnen weer verder (denken we). Niet alle medicijnen zijn slecht, maar ze bieden geen oplossing voor de oorzaak van waarom we ons zo gestresst en vervelend voelen. Ze helpen misschien voor een tijdje maar ze zijn geen lange termijn oplossing. Vroeg of laat zullen er meer klachten komen als er niets aan de echte oorzaak van de stress gedaan wordt.

Het is hetzelfde als je hand op een hete plaat leggen en tegelijkertijd pijnstillers nemen om de pijn te onderdrukken. De pijn is misschien minder voelbaar, maar het is nog steeds super schadelijk!

Het is dan ook belangrijk om de oorzaak aan te pakken en dit doe je door meer mindful te gaan leven. De mindfulness cursus leert je van A tot Z hoe je mindfulness effectief kunt toepassen in je leven om van een te druk en gestrest leven af te komen. Ook als je geen stress ervaart, maar gewoon bewuster wilt leven en nog meer wilt genieten van het leven is deze cursus een aanrader.

Waarom is stress op de lange termijn slecht voor onze gezondheid?

Dat stress ongezond is zal vast geen nieuw nieuws voor je zijn. Gelukkig worden steeds meer mensen wakker en beseffen ze echt veranderingen in hun levensstijl moeten aanbrengen en meer mindful moeten gaan leven.

Constante stress zorgt ervoor dat het lichaam niet kan herstellen en alert en geactiveerd blijft. Duizenden jaren geleden was dit goed. Dit waren namelijk automatische mechanismen van je lichaam om te vluchten voor dingen die levensbedreigend waren (denk aan een leeuw of beer). Dit is logisch, waarom zou je lichaam zich druk maken om je spijsvertering, jezelf gelukkig voelen of andere dingen als je in direct levensgevaar bent?

Het wordt echter wel een probleem wanneer deze staat van alertheid en stress een constante staat van ‘zijn’ wordt. Dit is vandaag de dag wel bij heel veel mensen het geval. Het lichaam reageert op bepaalde situaties alsof het in levensgevaar is, terwijl dit het totaal niet is.

Dit komt omdat je je zoveel zorgen maakt over dingen. Je brein kan het onderscheid niet maken tussen echte levensbedreigende situaties en dingen die je zelf verzint. Maar je lichaam reageert wel op dezelfde manier hierop. Het lichaam geeft op zo’n moment voorrang aan het handhaven van die alertheid boven allerlei andere lichaamsfuncties, zoals de spijsvertering, het immuunsysteem en het gelukkig en blij voelen.

Stress kan lichamelijke problemen veroorzaken zoals slaap problemen, hartkloppingen, verhoogde bloeddruk, vermoeidheid, hoofdpijn, weinig eetlust, lage weerstand en maag- en darmklachten. Het kan ook psychische problemen veroorzaken zoals depressiviteit, frustraties, niet meer kunnen genieten van kleine dingen, prikkelbaarheid, verminderde interesse in dingen en mensen, gevoelens van machteloosheid, besluiteloosheid, een opgejaagd gevoel en minder controle over emoties en angsten.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *