droog trainen voor vrouwen

Droog trainen voor vrouwen: Volledig stappenplan

Welkom bij deze beginnersgids voor droog trainen voor vrouwen. In dit artikel wordt ingegaan op hoe vrouwelijke atleten tegelijkertijd spieren kunnen opbouwen en vet kunnen verliezen om hun prestaties en algehele zelfvertrouwen te verbeteren – want als je zelfverzekerd bent in je uiterlijk, zul je beter presteren als het erop aankomt.

Als je relatief nieuw bent in de gewichthefscene, heb je misschien wel eens gehoord dat de termen ‘droogtrainen’ en ‘cutten’ worden gebruikt, maar misschien weet je niet helemaal zeker wat het allemaal betekent en of het op jou van toepassing is. Als je niet precies weet wat droog trainen is of hoe je het moet doen, blijft dan vooral verder lezen, want je staat op het punt om erachter te komen. In deze gids gaan we kijken naar de basisprincipes van droog trainen voor vrouwen om je op weg te helpen als je denkt dat dit iets voor jou is.

Wat is droog trainen?

Droogtrainen is een bekende term in de bodybuilding en fitness wereld, maar wat houdt het precies in? Droogtrainen, ook wel cutten genoemd, is het verlagen van je vetpercentage en het zoveel mogelijk vasthouden van de spiermassa. Het doel hiervan is dat je spieren beter zichtbaar worden. Bodybuilers zijn hier masters in.

Veel vrouwen zijn hier vaak niet mee bezig. Ze willen afvallen en maken zich hierbij niet zo druk om verlies van wat spiermassa. Bij droogtrainen doet men dit wel. Mannen zijn hier allang mee bezig, maar de laatste jaren wordt het ook steeds populairder onder vrouwen. Als je net gaat beginnen met droog trainen kan het lastig zijn om te weten waar je moet beginnen. Dit artikel zelf zal je een compleet stappenplan + tips geven om je op weg helpen. Ook wordt er een digitaal product besproken die je zal helpen binnen 8 – 16 weken effectief je vetpercentage te verlagen voor een strakker en mooier gevormd lichaam met meer definitie. Lees gauw verder voor meer informatie.

Beginnen met droog trainen

Om lichaamsvetten te verbranden en meer spieren op te bouwen moet je je lichaam daarvoor activeren. Dat kan op verschillende manieren. Minder calorieën eten dan je verbruikt, intensiever sporten, een betere verdeling van je macronutriënten (eiwitten, koolhydraten en vetten) en de juiste timing van macronutriënten. Voor de beste resultaten is het belangrijk om deze manieren te combineren.

– Eet voor spiergroei

Het kost veel energie en brandstof (voedsel) om spieren op te bouwen. Wanneer je spieren wilt opbouwen is het dus belangrijk om extra te eten. Voor de meeste vrouwen zijn er gemiddeld 300 extra calorieën per dag nodig om hun lichaam te voorzien van de bouwstenen om meer spiermassa te creëren. Wees dus niet bang om meer te eten wanneer je probeert spieren op te bouwen. Let er hierbij weer wel op wat voor voesel je naar binnen werkt. Alleen het eten van de juiste voeding zal ervoor zorgen dat je spieren groeien. Kies voedingsmiddelen met complexe koolhydraten (zoals die in zoete aardappelen en bruine rijst) in plaats van eenvoudige koolhydraten (witbrood en suikerhoudende frisdrank). Eet ook veel eiwitten. Een eiwitrijk dieet is de sleutel voor het opbouwen van spieren. 

– Voer intervaltrainingen uit

60 minuten joggen is misschien de norm voor de meeste actieve mensen, maar atleten zijn niet de meeste mensen. Intervaltrainingen zijn kort maar extreem intens. Voer bij je volgende training een totale sprint uit gedurende 30 seconden, rust een minuut uit en herhaal dat patroon gedurende in totaal 20 minuten. Korte uitbarstingen van zware training verhogen niet alleen je snelheidsprestaties, ze versnellen ook je metabolisme. In feite verbrandt twee uur (binnen twee weken) intervaltraining evenveel vet als tien uur aan een stuk door op hetzelfde tempo cardio.

– Gebruik (zware) gewichten

Het is gemakkelijk om een ​​gewicht op te tillen voor een paar herhalingen, het weer op het rek te plaatsen en het een training te noemen. Maar om spieren en kracht op te bouwen, moet je jezelf uitdagen. Keer op keer weer. Concentreer je op zware gewichten, waarmee je slechts zes tot acht perfecte herhalingen kunt behalen. Als je drie tot vijf sets kunt uitvoeren en elke keer de achtste herhaling kunt halen, is dat een duidelijke indicatie dat je de volgende keer nog wat hoger kunt gaan. Gewichtstoename is de enige manier om je spieren te versterken. Door steeds een wat hoger gewicht te gaan gebruiken kun je snel spieren opbouwen. Zorg er wel voor dat je niet overdrijft. Luister ook naar je lichaam en loop niet te hard van stapel.

– Focus op het trainen van je hele lichaam

De meeste machines die je in de sportschool ziet staan, concentreren zich op één spiergroep tegelijk. Om spieren op te bouwen en het aantal calorieën te verbranden dat nodig is om vet te verliezen, kun je beter oefeningen uitvoeren die meerdere lichaamsdelen tegelijk aanpakken, zoals Squats, Lunges, Push-Ups en Pull-Ups. Richt je primaire aandacht op deze bewegingen en rond je training af met de kleinere, specifieke oefeningen om zwakkere gebieden zoals biceps en buikspieren aan te pakken.

– Eet clean

Afvallen gaat niet lukken als je niet het juiste dieet volgt. Gezond eten is erg belangrijk voor het droog trainen voor vrouwen. Het maakt niet uit hoe geweldig je trainingen zijn, als je niet de juiste voeding binnen krijgt, doe je het allemaal voor niets. ‘Je bent wat je eet’ is niet voor niets een bekende en populaire uitspraak. Hoe je eet, weerspiegelt direct het lichaam dat je je voorstelt. Met een slecht dieet zul je niet alleen niet afvallen, maar zullen je prestaties er ook onder lijden. Geniet van een dieet met weinig bewerkte voedingsmiddelen, eenvoudige suikers en veel onverzadigd vet. Een maaltijdplan gebaseerd op alle natuurlijke voedingsmiddelen zoals fruit, groenten, granen en magere eiwitten is de beste en snelste manier om resultaten te zien.

– Gebruik de juiste supplementen

Het gebruik van de juiste sport suppelementen kunnen je een heel eind opweg helpen. Denk aan whey eiwitpoeder, creatine en ZMA supplementen.

Droog trainen protocol voor vrouwen

Op internet lees je vaak tegenstrijdige informatie van wat nou de beste manier is om droog te trainen. Vooral als je nieuw bent op dit gebied is het fijn om hier hulp bij te krijgen. Verder in dit artikel volgt een stappenplan en nuttige tips wanneer je gaat beginnen met droogtrainen. Als je echt all the way wilt gaan en je kansen op snel succes wilt maximaliseren, wordt het digitale programma ‘Droog trainen protocol voor vrouwen’ aangeraden.

Het programma helpt je om binnen 8 tot 16 weken effectief je vetpercentage te verlagen voor strakker en mooier gevormd lichaam met meer definitie. Het leert je dat je jezelf niet hoeft te verhongeren of extreem weinig calorieën hoeft te eten om vet te verliezen. Sterker nog, dit doet vaak meer fout dan goed. Ook hoef je geen honderden euro’s uit te geven aan nutteloze supplementen (niet alle supplementen zijn nutteloos, maar veel wel) en zogenaamde “magische” pillen. Je hoeft je favoriete (ongezonde) voedingsproducten niet allemaal te verbannen voor een strak, slank en gespierd lichaam en je hoeft zelfs geen uren per dag in de sportschool door te brengen.

Dit programma verbreekt alle mythes en leert je wat nou écht werkt. Henry en Rinus, de coached van de Droog Trainen Academie hebben al honderden vrouwen online geholpen met het bereiken van hun droom lichaam. Ze hebben jarenlang gezocht naar de “gouden” formule en delen deze nu met hun klanten.

Check hier de officiële website, voor klanten reviews, before and after foto’s en meer!

Wat krijg je als je het droog trainen protocol voor vrouwen aanschaft?

Nadat je het droog trainen protocol voor vrouwen aanschaft krijg je direct toegang tot alle informatie die jij nodig hebt om het lichaam van je dromen te krijgen. Het programma bestaat uit verschillende onderdelen:

  • Onderdeel 1: ​Hoe om te gaan met voeding voor vetverlies (E-Book waarde €47)
  • Onderdeel 2: ​Hoe om te gaan met krachttraining en cardio (E-Book waarde €47)
  • Onderdeel 3: ​Progressie meten en het plan bijstellen (E-book waarde €27)
  • Bonus 1: ​Handige Macrocalculator (Excel waarde €37)
  • Bonus 2: Trainingsschema’s voor in de gym en thuis (PDF waarde €37)
  • Extra bonus: ​Gratis ​toegang tot de DTA ​support groep (Groepscoaching waarde ​​onbetaalbaar)

Wat is de prijs van het droogtrainen protocol voor vrouwen?

De officiële prijs is €292,-, maar er is een eenmalige introductieprijs van €67,-.

Klik hier om het volledige pakket voor de laagst mogelijke prijs aan te schaffen.

Voordelen van het droogtrainen protocol voor vrouwen

  • Alles wat je nodig hebt in één simpel te volgen protocol. Jij krijgt alle praktische en nuttige informatie die jij nodig hebt om resultaat te bereiken.
  • De exacte methode die de coaches gebruiken om hun vetpercentage te verlagen
  • De ​exacte strategieën voor blijvend vetverlies (geen jojo effect meer)
  • Inzicht in jouw dagelijkse calorieverbruik (voor jouw lichaam en levensstijl)
  • Uitleg ​hoe de coaches ”diëten” (alles eten wat je lekker vindt en toch vet verliezen)
  • Uitleg over effectief trainen voor optimaal resultaat (​krachttraining en cardio)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *