Dikkere billen door voeding? Eet deze 16 foods!

Is het echt mogelijk, dikkere billen door voeding? Yes it is! In tegenstelling tot wat veel mensen denken, begint het krijgen van grotere billen in de keuken. Wanneer je enkel veel traint, maar een slecht dieet hebt, zul je merken dat je weinig tot geen resultaten ziet. Regelmatige lichaamsbeweging combineren met een gezond dieet vol voedsel waarvan bilspieren groeien, is een van de meest effectieve strategieën om de resultaten te maximaliseren.

Bepaalde voedingsmiddelen kunnen de spiergroei, kracht en herstel vergroten om je te helpen de mooie ronde billen van je dromen te krijgen. Dus.. wat moet je eten om dikkere billen te krijgen? In dit artikel volgen 15 voedingsmiddelen die je zullen helpen grotere billen te krijgen!

De rol van een goed dieet voor grotere billen

Als je jouw billen wilt vergroten, is het aanbrengen van een paar wijzigingen in je dieet de eerste stap. Je moet je concentreren op het laten groeien van je bilspieren; de spieren waaruit je billen bestaan.

Met name voedingseiwitten zijn belangrijk voor het opbouwen en behouden van spiermassa – vooral na inspanning. Andere voedingsstoffen, zoals koolhydraten, gezonde vetten en antioxidanten, bevorderen ook de spiergroei door je cellen van brandstof te voorzien, door inspanning veroorzaakte ontstekingen te verminderen en het herstel te bevorderen.

Door voedzaam voedsel te combineren met een regelmatige trainingsroutine, krijg je binnen no time grotere en stevigere billen.

16 x voeding voor dikkere billen

Nu je weet dat dikkere billen door voeding bereikt kan worden, is het nog wel even belangrijk om te weten wat voor voeding je dan precies moet eten. Hieronder volgt een boodschappenlijstje:

1. Zalm

Zalm is een geweldige bron van eiwitten. Vette vis zoals zalm zit ook boordevol omega-3-vetzuren, die tal van gezondheidsvoordelen bieden.

Sommige onderzoeken suggereren dat omega-3-vetten ontstekingen verminderen, wat spierherstel en -groei kan versnellen. Een ander onderzoek wees uit dat het slikken van omega-3 vetzuren gedurende 6 maanden hielp om het spiervolume en de kracht te vergroten, vergeleken met een controlegroep die dat niet slikte.

Wanneer je vegetarisch/veganistisch bent, of simpelweg geen visliefhebber bent, is het handig om omega-3 vetzuren te slikken in tablet/pil vorm. Koop hier je omega-3 tabletten!

2. Eiwitshakes

Dit is een hele belangrijke! Eiwit / proteine shakes zitten boordevol eiwitten en helpen je speieren te herstellen en te vergroten. Eiwitshakes zijn een uitstekende keuze voor een gezonde snack na de training. Van whey-eiwit, een soort eiwit dat in melk wordt aangetroffen, is aangetoond dat het de spiergroei en het herstel na trainingen sterk bevordert. Lees alles wat je moet weten over eiwitshakes! 

Shop hier whey eiwitpoeder voor het maken van een gezonde shake!

3. Eieren

Eieren zijn zeer voedzaam en bevatten veel selenium, vitamine B12, riboflavine en fosfor. De B-vitamines in eieren kunnen je lichaam helpen energie uit je dieet te produceren. Elk medium ei levert ook ongeveer 6 gram eiwit, waardoor dit voer een uitstekende aanvulling is op een eiwitrijk dieet.

Bovendien is aangetoond dat leucine, een aminozuur dat veel voorkomt in eieren, de spiersynthese stimuleert en de afbraak van spiereiwitten vermindert, wat vooral gunstig kan zijn voor het vergroten van de omvang van je billen.

4. Lijnzaad

Lijnzaad bevat niet alleen een goede hoeveelheid omega-3-vetzuren per portie, maar ook grote hoeveelheden magnesium, fosfor en B-vitamines. Bovendien is het toevoegen van lijnzaad aan je dieet een geweldige manier om je eiwitinname te verhogen. Het verhogen van je eiwitinname is essentieel om spieren op te bouwen voor een dikkere kont.

5. Quinoa

Quinoa is een voedingsrijk zaadje dat maar liefst 8 gram proteïne per 45 gram droge portie biedt. Het bevat ook alle negen essentiële aminozuren, die je uit je voeding moet halen, omdat je lichaam ze niet alleen kan maken.

Bovendien bevat het veel complexe koolhydraten, die extra energie kunnen leveren om je training van brandstof te voorzien. Tijdens weerstandstraining kan het consumeren van koolhydraten alleen of met proteïne de spierschade verminderen en de glycogeenopslag verhogen om het uithoudingsvermogen en het energieniveau te ondersteunen.

6. Peulvruchten

Peulvruchten zijn een familie van planten die bonen, linzen, erwten en pinda’s bevatten. Ze bevatten over het algemeen veel eiwitten, wat de spiersynthese kan maximaliseren en de groei van je bilspieren kan stimuleren.

Zo bevat 164 gram gekookte kikkererwten bijna 13 gram eiwit, terwijl 198 gram gekookte linzen bijna 18 gram bevat. Peulvruchten zijn eveneens een goede bron van micronutriënten zoals magnesium, dat betrokken is bij de productie van energie en spiercontractie.

7. Aguaje

Aguaje is een vrucht die in het amazonegebied groeit. De vrucht zelf is hier niet te koop, maar je kunt het wel krijgen in pil en tablet vorm.  Deze capsules helpen je natuurlijk je rondingen te vergroten: je billen, heupen en borsten.

Aguaje is een super gezonde vrucht die boordevol vitamine A en vitamine E zit. Daarnaast is het ook een bron van vitamine C en mineralen zoals calcium. Lees hier alles over aguaje; het superfood voor vrouwelijke rondingen!

Shop hier aguaje tabletten!

8. Bruine rijst

Bruine rijst biedt de perfecte balans tussen complexe koolhydraten en eiwitten, met meer dan 5 gram eiwit per gekookte kop (195 gram). Bovendien is eiwitpoeder gemaakt van dit graan een uitstekende keuze voor diegenen die een extra eiwitboost nodig hebben.

Bruine rijst bevat ook veel vertakte aminozuren (BCAA’s), die direct in je spieren worden afgebroken voor een snelle energiebron. Studies tonen aan dat BCAA’s spierpijn en vermoeidheid kunnen verminderen, de spiereiwitsynthese kunnen verhogen en spierverlies kunnen beperken om je billen te helpen groeien.

9. Avocado’s

Naast de toevoer van gezonde vetten, eiwitten en vezels van deze smaakvolle vrucht, is het rijk aan vitamine C, kalium, vitamine B6 en magnesium. Avocado’s bevatten ook veel antioxidanten, waaronder carotenoïden zoals luteïne, zeaxanthine en cryptoxanthine.

Bovendien zijn avocado’s rijk aan kalium, een andere belangrijke voedingsstof die betrokken is bij spiercontractie en groei.

10. Melk

Met bijna 8 gram proteïne in elke kop (236 ml), is melk een uitstekende snack na een bezoek aan de sportschool. Deze drank bevat zowel langzaam- als snelverteerbare eiwitten die je spieren na je training van een gestage stroom aminozuren voorzien.

11. Pompoenpitten

Pompoenpitten zijn een heerlijke en voedzame snackoptie voor een uitgebalanceerd, bilspier opbouwend dieet. Het zit boordevol eiwitten, vetten, vezels, mangaan, ijzer en fosfor.

Je lichaam gebruikt niet alleen magnesium voor spierfunctie en metabolisme, maar het kan ook meer van deze voedingsstof nodig hebben na lichamelijke activiteit – waardoor het nog belangrijker wordt om voldoende magnesiumrijk voedsel in je dieet te krijgen.

12. Griekse yoghurt

Griekse yoghurt is echt een voedingskrachtcentrale, met een goede hoeveelheid calcium, vitamine B12, fosfor en riboflavine in elke portie. In vergelijking met gewone yoghurt bevat het ook bijna twee keer zoveel proteïne – met maar liefst 24 gram in elke 245 gram.

Net als andere zuivelproducten biedt Griekse yoghurt zowel langzaam als snel verteerbare eiwitten, die de spiergroei kunnen bevorderen om je bilspieren te vergroten.

13. Tofu

Tofu, dat wordt geproduceerd uit gecondenseerde sojamelk, bevat 10 gram eiwit per 100 gram plus een goede hoeveelheid mangaan, calcium, selenium en fosfor. Soja-eiwit uit voedingsmiddelen zoals tofu kan ongelooflijk gunstig zijn voor het vergroten van je billen.

14. Notenboter

Notenboters zoals cashewnoten, amandel en pindakaas bevatten allemaal een stevige dosis gezonde vetten, evenals essentiële voedingsstoffen zoals vitamine E, magnesium, kalium en calcium. Elke eetlepel (16 gram) bevat ook ongeveer 3,5 gram eiwit, waardoor notenboters een gemakkelijke manier zijn om het eiwitgehalte van je favoriete snacks te verhogen.

Hoewel er meer onderzoek nodig is naar notenboters zelf, suggereren sommige onderzoeken dat het toevoegen van noten aan je dieet spieropbouw kan bevorderen.

15. Kipfilet

Kipfilet zit boordevol hoogwaardige eiwitten, met ongeveer 24 gram in een portie van 78 gram. Kip is ook rijk aan B-vitamines, zoals niacine en vitamine B6 en B12. Het is cruciaal dat je voldoende van deze vitamines via je dieet binnenkrijgt om de energieproductie te bevorderen en je trainingen van brandstof te voorzien.

16. Kwark

Kwark is gemaakt van verse wrongel en heeft een milde smaak en vochtige textuur. Het is erg voedzaam en levert ongeveer 22 gram eiwit per 210 gram, evenals veel fosfor, vitamine B12, selenium en riboflavine.

Het zit ook boordevol caseïne, een langzaam opneembaar melkeiwit dat de spiersynthese verhoogt om je te helpen grotere billen te krijgen.

grotere kont
dikke billen

Voeding voor dikkere billen – wat je in gedachte moet houden

Dikkere billen door voeding is heel goed mogelijk, als je maar de juiste producten eet. Zorg dat je veel eet van de bovengenoemde voeding en je billen zullen je dankbaar zijn! Hier nog wat zaken om op te letten:

Eiwit bouwt spieren op

Letterlijk. Zorg er dus voor dat je voldoende eiwitten binnen krijgt, dit kan door eiwitrijk voedsel te eten en door eiwitshakes / proteineshakes te drinken als je hier niet genoeg aan hebt

Koolhydraten zijn niet de vijand!

Je lichaam moet letterlijk koolhydraten hebben om te kunnen functioneren, vooral wanneer je spieren wilt opbouwen.

Niet alle koolhydraten zijn gelijk

Houd dit goed in gedachte. De koolhydraten in je favouriete koekje zijn niet gelijk aan de koolhydraten in zoete aardappel. Wees dus slim met welke koolhydraten je in je lichaam stopt. Onthoud dat ze je trainingen moeten stimuleren!

Calorieën = energie, geen overgewicht

Om spieren op te bouwen, heb je caloriën nodig. Wanneer je grotere billen wilt is dit dus niet het moment om calorieën te verminderen.

Vet is je vriend

Hiermee wordt natuurlijk niet het vet van een frietje speciaal bedoeld, maar de gezonde vetten, zoals omega-3 en omega-6. Deze zijn essentieel en helpen je lichaam de eiwitten die je binnenkrijgt te absorberen en af te breken. Bovendien helpen ze de gezondheid van hormonen te ondersteunen!

Conclusie

Wil jij dikkere billen door voeding? Dan heb je nu antwoord op de vraag “wat moet je eten om dikkere billen te krijgen”! Met de 15 voedzame voedsels die besproken zijn in dit artikel heb jij binnen no time grotere billen. Om je billen te vergroten is het belangrijk dat je een goed dieet volgt, met voldoende caloriën, vetten, koolhydraten en eiwitten. Dikkere billen kweken begint bij de juiste voeding, maar wanneer je naast op je voeding te letten ook nog de juiste bilspieroefeningen doet zullen de resultaten het grootste zijn. Succes met het behalen van grotere rondere billen!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *