Dermalogica review: Over het merk
Om deze Dermalogica review nog wat uit te breiden, zijn we wat dieper gedoken in het merk Dermalogica. Dermalogica is in 1986 opgericht door Jane Wurwand. Jane heeft deze lijn ontwikkelt omdat ze het idee had dat er een gat in de markt was. Veel producten richten zich op “beauty”, maar hierbij wordt niet aan een gezonde huid gedacht. Alle producten van Dermalogica hebben juist als eerste doel om de huid gezond te maken en te houden.
– Visie
Haar visie was duidelijk: ze wilde producten die de huid verbeteren en gezond maken, zonder irriterende stoffen en ingrediënten die de huid kunnen verstoppen en puistjes kunnen veroorzaken (zoals lanoline, gedenatureerde alcohol, kleurstoffen en parfum). Daarnaast mochten producten niet worden getest op dieren en moest Dermalogica alleen te koop zijn bij gediplomeerde schoonheidsspecialisten die hun vervolgopleiding aan het International Dermal Institute hadden gevolgd. Dermalogica zorgde voor een enorme opschudding in de beauty industrie door huidverbetering en een gezonde huid boven beauty en glamour te stellen.
– Peilers: educatie en onderzoek
Dermalogica is all about de gespecialiseerde kennis van de professionele huidexpert. De belangrijkste pijlers van Dermalogica zijn dan ook educatie en onderzoek. Deramalogica biedt ontzettend veel workshops en trainingen aan, voor gediplomeerde schoonheidsspecialisten. Deze hebben tot doel om ervoor te zorgen dat schoonheidsspecialisten niet alleen meer (theorie en praktijk) huidkennis vergaren, maar ook dat zij zichzelf kunnen ontwikkelen tot experts in het vak.
Jaarlijks traint Deramlogica meer dan 75.000 skincare therapeuten. Alle opleidingen behoren tot het hoogste niveau van vervolgopleidingen in de schoonheidsbranche en zijn ontwikkeld door het IDI (International Dermal Institute).
– Achiever award
Jane Wurwand is in 2014 beloond met een Achiever Award door CEW (Cosmetic Executive for Women), de meest toonaangevende cosmetica-organisatie in de Verenigde Staten. Deze award ontving Jane omdat zij zich al ruim 30 jaar (sinds het ontstaan van Dermalogica) focust op het creëren van kansen en financiële onafhankelijkheid voor vrouwen wereldwijd. Jane is vereerd om hiermee een inspiratie te vormen: “De cosmetica-industrie is een sector waarin veel vrouwen werkzaam zijn, en ik ben heel trots om deze professionals wereldwijd te mogen representeren.”