beste quercetine

Beste quercetine 2022: Top 5!

Ben je opzoek naar het beste quercetine supplement? Dan zijn we hier om je daaraan te helpen!

Groenten en fruit zouden een hoofdbestanddeel moeten zijn van je dieet. Deze voedingsmiddelen zitten boordevol voedingstoffen; hoe kleurrijker ze zijn, hoe gezonder ze zijn. Voedingsmiddelen krijgen hun kleur van fytochemicaliën – natuurlijke bioactieve stoffen die tal van gezondheidsvoordelen bieden. 

Flavonoïden zijn een klasse van fytochemicaliën die het immuunsysteem en de neurologische gezondheid ondersteunen. Deze zijn onderverdeeld in subklassen, waaronder flavonolen, flavonen, flavanonen en isoflavonen.

Quercetine is een flavonoïde. Het wordt gevonden in veel planten en voedingsmiddelen, zoals uien, groene thee, appels en bessen. Je kunt je inname maximaliseren door de hele vrucht te eten. De schillen bevatten namelijk een hogere concentratie quercetine dan het vruchtvlees, en als je de hele appel eet in plaats van bijvoorbeeld alleen het sap te drinken, neemt je lichaam meer op.

Quercetine heeft antioxiderende en ontstekingsremmende effecten die kunnen helpen het immuunsysteem te versterken, zwelling te verminderen, kankercellen te doden, de bloedsuikerspiegel onder controle te houden en hartaandoeningen te helpen voorkomen. Daarnaast heeft het nog meer gezondheidsvoordelen, maar deze zijn nog niet allemaal genoeg onderzocht.

Niet elk quercetine supplement is echter van dezelfde kwaliteit, daarom is het belangrijk om vooraf wat onderzoek te doen. Om je te helpen hebben we een lijst samengesteld met de beste quercetine supplementen. Hier zijn 5 toppers uitgekomen.

Lees gauw verder om het beste quercetine supplement voor jou te ontdekken!

Beste quercetine 2022 – Top 5

We zijn opzoek gegaan naar de beste quercetine van 2022 en daar is een top 5 uitgekomen. Bij het samenstellen van deze top 5 hebben we gekeken naar de kwaliteit, ingrediënten, prijzen en beoordelingen.

Bekijk de verschillende opties, lees de korte omschrijvingen door, vergelijk eventueel de beoordelingen en prijzen en kies op basis daarvan de beste quercetine voor jou uit!

1. Natural Health Super Quercetine

Quercetine supplement

Natural Super Quercetine All-in-One van Natural Health is een unieke formule met écht natuurlijke Quercetine, hoogwaardige plantaardige Vitamine D3 uit korstmos & K2 uit natto, Vitamine C uit acerola en Zink Picolinaat voor een optimale weerstand en ter ondersteuning van het immuunsysteem. Dit maakt het een compleet supplement met alles wat je nodig hebt voor je gezondheid.

Het is natuurlijk belangrijk om zoveel mogelijk bestand te zijn tegen virussen en slechte bacteriën en ons natuurlijk afweersysteem paraat te houden om infecties te voorkomen. Naast een uitgebalanceerde voeding, een gezonde levensstijl, voldoende beweging en ontspanning kunnen goed opneembare vitamines en mineralen helpen bij het ondersteunen van het immuunsysteem. Natural Super Quercetine bevat alle essentiële vitamines en mineralen die hiervoor nodig zijn.

De gemiddelde inname in Nederland wordt geschat op 20 mg quercetine per dag. Met dit hoogwaardige voedingssupplement is dit goed te verhogen. Dankzij een unieke formule, dosering en samenstelling met hoogwaardige plantaardige vitamine D3 & K2, acerola vitamine C en zink picolinaat is de biologische beschikbaarheid vele malen hoger en wordt de Quercetine beter opgenomen in het lichaam. Natural Super Quercetine bevat 600mg Quercetine en 50mcg Vitamine D per dagdosering.

Bovendien is dit supplement ook geschikt voor vegetariërs en veganisten en bevat het geen allergenen, is het glutenvrij en vrij van synthetische vitamines.

2. NOW FOODS Quercetin With Bromelain 

quercetin

NOW Foods Quercetine met bromelaïne is ook een van de beste quercetine supplementen om voor te gaan. Dit supplement ondersteunt een gezonde seizoens-immuunfunctie. Quercetine is namelijk een natuurlijk voorkomende vrije radicalenvanger die het immuunsysteem ondersteunt, zodat je minder last hebt bij overgangen in het seizoen. 

Quercetine kan ook helpen om de normale ademhalingsfunctie te bevorderen. Deze complementaire combinatie kan dus het hele jaar door de gezondheid van de luchtwegen bevorderen en het algehele seizoenscomfort ondersteunen.

Quercetin with Bromelain van Now Foods bevat maar liefst 120 vegetarische capsules, die voorzien zijn van het GMP-kwaliteitslogo. Hierdoor weet je zeker dat je een supplement van hoge kwaliteit in huis haalt. De capsules zijn veganistisch/vegetarisch, kosjer, halal, sojavrij, eivrij, zuivelvrij, notenvrij en gemaakt zonder gluten.

3. Vitakruid Quercetine 

Vitakruid Quercetine

Vitakruid Quercetine 250 (Vegan) Capsules Met Phytosome®-technologie zijn capsules met quercetine die het lichaam tot wel 20 keer meer opneemt dan reguliere quercetine. Quercetine is een bioflavonoïde. Bioflavonoïde is een voedingsstof die we terugvinden in citrusvruchten, uien, aardappelen en boekweit. Het enige probleem met deze voedingsstof is dat deze tijdens het koken tot wel 90% uit de voeding verdwijnt. Hierdoor krijgen we hiervan vaak te kort binnen. Een aanvulling hierop is dan aangeraden.

Ons lichaam gebruikt bij minder weerstand meer zink. Een aanvulling hiervan door het innemen van supplement is dan aan te raden. De capsules met quercetine zorgen er voor dat de zink beter wordt opgenomen door het lichaam. Daarom wordt het aangeraden om een zink suppletie altijd te combineren met een adequate quercetine inname.

De aanbevolen dosering is 1 tot 4 capsules per dag.

4. Springfield Quercetine

Springfield Quercetine

Springfield is ook een goed merk om voor te gaan als je opzoek bent naar de beste quercetine. Dit voedingssupplement bevat 250 mg quercetine, een antioxidant en bioflavonoïde, bevat. Quercetine komt van nature in planten voor. De stof komt met name in kappertjes, knoflook, uien, appels en bosbessen voor. 

De inname van quercetine wordt in Nederland geschat op een hoeveelheid van 16 mg per dag, wat dus erg weinig is om je weerstand onder controle te houden. Dit supplement is daarom een geweldige extra naast een gezond dieet en genoeg beweging.

Dit supplement is geschikt voor vegetariërs en veganisten. Het is van hoge kwaliteit en bevat geen schadelijke of irriterende toevoegingen. De aanbevolen dosering is 2 tot 3 keer per dag 2 capsules bij de maaltijd innemen. De aanbevolen dagelijkse dosering mag je niet overschrijden.

5. Vitals Quercetine

En dan last but not least in dit lijstje: Vitals Quercetine. Vitals Quercetine-PS Capsules is een voedingssupplement op basis van quercetine uit natuurlijke bron. Het wordt gewonnen uit de bloemen van de honingboom (Sophora japonica). Quercetine behoort tot de familie van de flavonoïden. De opname en biologische beschikbaarheid van quercetine in Quercetine-PS is sterk verbeterd door toepassing van de gepatenteerde Phytosome®-technologie van de Italiaanse producent Indena.

De Vitals supplementen zijn vanaf nu terug te vinden in een nieuwe, duurzame verpakking. Het doosje is van PaperWise karton gemaakt. PaperWise is een CO2-neutraal product waarbij landbouwafval die overblijft na de oogst van boeren, gebruikt wordt als grondstof voor papier en karton. Het PaperWise karton is uitstekend geschikt voor recycling (tot wel zeven keer, net als FSC-papier) en kan daarom gewoon in de oud-papierbak.

Tevens worden boeren met het gebruik van PaperWise ondersteunt in ontwikkelingslanden. Daarnaast zijn het potje en de etiket gemaakt van recyclebaar biobased plastic. Een recyclebare verpakking is een belangrijke stap richting een circulaire economie, met als voordeel een verminderde druk op het milieu (door het verkleinen van de afvalberg en afname van CO2-uitstoot).

Waarop te letten bij het kiezen voor de beste quercetine

Wanneer je opzoek bent naar de beste quercetine zijn er een aantal factoren om goed te overwegen. Hier volgt een lijstje met de belangrijkste punten om rekening mee te houden.

– Vorm

Je vindt quercetine supplementen in verschillende vormen. Zo zijn ze er in tabletten en capsules. Als je moeite heeft met het innemen van pillen, kunnen capsules iets gemakkelijker in te slikken zijn voor je. Ze zijn vaak ook wat gemakkelijker te verteren. In principe maakt het niet uit in welke vorm je je quercetine supplementen inneemt, het is meer een persoonlijke voorkeur.

– Dosering

Bij een supplement is het ook altijd belangrijk om naar de dosering te kijken. Dit betekent hoeveel quercetine er daadwerkelijk in een tablet of capsule zit. Dit is namelijk per supplement verschillend en dit heeft invloed op hoe sterk een supplement is. Sommige supplementen hebben 250 mg per pil of capsule, terwijl andere een lagere dosis hebben. 

Als je een supplement met een lage dosering hebt, dan moet je meer tabletten / capsules per dag nemen voor hetzelfde resultaat als van supplementen met een hogere dosis. Hierdoor doe je minder lang met supplementen van een lagere dosis. Dit is iets om in gedachte te houden.

– Inactieve ingredienten

Let ook op de ingrediënten, of beter gezegd de inactieve ingrediënten. De meeste supplementen bevatten inactieve ingrediënten zoals water, samen met de cellulose die nodig is om de capsules zelf te maken. Vermijd producten die kunstmatige toevoegingen bevatten en let op allergenenwaarschuwingen als je gevoelig bent voor bepaalde ingrediënten.

– Veiligheid

Veiligheid is natuurlijk de allerbelangrijkste factor om te overwegen. Bij het kopen van voedingssupplementen is het belangrijk om van een gerenommeerd en betrouwbaar merk te kopen. Zoek naar een merk dat hoogwaardige ingrediënten gebruikt en die de producten uitvoerig getest hebben. Bedrijven die testresultaten van derden op hun website aanbieden, moeten worden vertrouwd boven bedrijven die helemaal geen testgegevens verstrekken.

Het kan ook slim zijn om te gaan voor een bekend merk. Grote en bekende merken hebben vaak kwaliteits producten. Als je voor een onbekend merk gaat, weet je dit niet helemaal zeker, omdat ze zichzelf nog niet bewezen hebben.

– Klanten beoordelingen

Een andere factor om naar te kijken, in je zoektocht naar de beste quercetine suppelementen, zijn de klanten beoordelingen. Klanten beoordelingen kunnen zeer waardevol zijn, omdat je er door dezze te lezen achter kunt komen wat andere mensen van het supplement vinden. Zo kun je al snel meer te weten komen over de kwaliteit en de eventuele voor- en nadelen. We raden je wel aan om altijd meerdere beoordelingen door te lezen, om een zo betrouwbaar mogelijk beeld te krijgen. Beoordelingen zijn namelijk subjectief. Kijk ook altijd naar het gemiddelde cijfer of het gemiddeld aantal sterren wat een product gekregen heeft.

In ons onderzoek naar de beste quercetine supplementen hebben we ook gekeken naar de klanten reviews. We hebben enkel producten met positieve beoordelingen in onze lijst opgenomen. Zo weet je zeker dat je een kwaliteits supplement kiest, voor welke optie je ook gaat.

beste quercetine supplement

Veelgestelde vragen over quercetine

Hopelijk heb je bij deze het beste quercetine supplement voor jou gevonden. Mocht je nog algemene vragen hebben dan kunnen de volgende veelgestelde vragen met antwoorden je mogelijk verder helpen.

– Wat is quercetine?

Quercetine is een bioflavonoïde, antioxidant, ontstekingsremmer en enkele andere termen die je waarschijnlijk wel eens hebt gehoord. Met andere woorden, het is een super gezond ingrediënt met veel voordelen.

Het wordt van nature gevonden in veel fruit, groenten en zelfs in wijn. Het is vooral overvloedig aanwezig in bosbessen, kappertjes, uien, appels en meer. Daarnaast zit het in bepaalde kruiden zoals ginkgo biloba en sint-janskruid. Quercetine is ook verkrijgbaar in supplementvorm.

– Waar wordt quercetine voor gebruikt?

Quercetine is een antioxidant, wat betekent dat het vrije radicalen neutraliseert – de chemische bijproducten die celmembranen beschadigen en DNA beschadigen. In de alternatieve geneeskunde zou quercetine helpen bij veel verschillende aandoeningen.

Quercetine wordt het meest gebruikt voor aandoeningen van het hart en de bloedvaten en om kanker te voorkomen. Het wordt ook gebruikt voor artritis, blaasontstekingen, allergieën en diabetes. Daarnaast versterkt het je immuunsysteem, waardoor vele mensen het als supplement nemen tijdens de  COVID-19 pandemie.

– Is het belangrijk om genoeg quercetine binnen te krijgen?

Ja zeker. Fruit, groenten en volle granen zijn enkele van de rijkste voedingsbronnen ter wereld. Deze voedingsmiddelen bevatten essentiële vitamines en mineralen, evenals andere heilzame plantaardige stoffen zoals antioxidanten, flavonoïden en polyfenolen.

Quercetine is een type flavonoïde dat bekend staat om zijn antioxiderende eigenschappen. Dergelijke flavonoïden helpen het lichaam te vechten tegen schade veroorzaakt door vrije radicalen, wat kan bijdragen aan een versterkt immuunsysteem en een verminderd risico op chronische ziekten zoals diabetes, hartaandoeningen en neurocognitieve achteruitgang.

Het menselijk lichaam maakt zelf geen quercetine aan, dus je kunt deze voordelen alleen verkrijgen door quercetine in je dieet op te nemen. Dit kan door middel van voeding maar supplementen kunnen ook een geweldige optie zijn op de juiste niveaus van quercetine te krijgen.

– In welke voedingsmiddelen zit quercetine?

Een quercetine supplement is een geweldige optie om snel veel van dit belangrijke ingrediënt binnen te krijgen. Je kunt het natuurlijk ook uit voedingsmiddelen halen. Hieronder volgt een kort overzicht van 5 voedingsmiddelen waar veel quercetine in zit:

  • Uien – Omdat quercetine een soort pigment is dat in voedsel wordt aangetroffen, bevatten rode en gele uien meer ervan dan witte uien. Uien zijn ook een rijke bron van andere essentiële voedingsstoffen, vooral biotine.
  • Bosbessen – Ook bekend vanwege het hoge antioxidantgehalte, zijn bosbessen een geweldige bron van quercetine. Naast quercetine bevatten deze kleine bessen meer dan een dozijn verschillende fytochemicaliën, waaronder resveratrol, de antioxidant die veel voorkomt in rode wijn.
  • Cherry Tomaten – Helderrood en boordevol pigment, hebben cherrytomaatjes een hoge verhouding van schil tot vruchtvlees in vergelijking met andere tomaten, waardoor ze een bijzonder sterke bron van quercetine zijn. Ze bevatten ook weinig calorieën.
  • Appels – Deze vruchten zitten vol met fytochemicaliën, waaronder quercetine. Ze zijn ook rijk aan een heilzame voedingsvezel, pectine genaamd, die de spijsvertering bevordert. Zorg ervoor dat je je appel in zijn geheel op eet, met de schil, om de meeste voordelen te behalen.
  • Broccoli – Broccoli is niet alleen rijk aan quercetine, maar zit ook vol met spijsverteringsbevorderende vezels. Het bevat ook veel vitamine K en vitamine C, evenals een andere flavonoïde antioxidant genaamd kaempferol.

Als je moeite hebt om aan je dagelijkse behoefte aan quercetine te voldoen via een gezond dieet, is er nog een andere optie: supplementen. In dit artikel hebben we 5 van de beste quercetine supplement voor je op een rijtje gezet.

– Hoeveel quercetine moet ik nemen?

Dit is per persoon verschillend. Je kunt je arts raadplegen voor advies op maat over de dosering van quercetinesupplementen. De aanbevolen dosering kan afhangen van hoeveel natuurlijke quercetine je al uit je dieet haalt en welke voordelen je hoopt te behalen. Als je bijvoorbeeld quercetine gebruikt voor de gezondheid van je hart, heb je mogelijk een hogere dosis nodig dan voor algemene voedingsondersteuning.

Verschillende onderzoeken  suggereren dat het veilig is om tot 1.000 mg quercetine per dag in te nemen voor een bepaalde tijd. Als je echter quercetine met andere supplementen of medicijnen gebruikt, overleg dan met je arts over de juiste dosering en mogelijke interacties tussen geneesmiddelen.

– Zitten er ook bijwerkingen aan het nemen van een quercetine supplement?

Wanneer genomen zoals aanbevolen, worden quercetine supplementen over het algemeen goed verdragen en zitten er geen bijwerkingen aan. Milde bijwerkingen zoals tintelingen in de ledematen, maagklachten en hoofdpijn kunnen voorkomen, maar in de meeste gevallen zul je niets merken. 

Hoge doses quercetine van meer dan 1 gram (1.000 mg) per dag kunnen echter wel bijwerkingen veroorzaken, zoals nierbeschadiging. Zorg er daarom voor dat je nooit te veel van het product neemt en dat je je aan de aanbevolen dosering van de fabrikant of je arts houdt.

Als je zwanger bent, borstvoeding geeft of een nieraandoening hebt, is het misschien niet veilig om een quercetine supplementen in te nemen. Deze supplementen kunnen ook de werkzaamheid van antibiotica en bloedverdunners beïnvloeden en hebben een hoog potentieel voor interacties tussen geneesmiddelen. Als je al medicijnen slikt, is het daarom belangrijk om met je arts te overleggen of het veilig is om een quercetine supplement te nemen.

– Welke vorm van quercetine is het beste?

De meeste supplementen op deze lijst bevatten quercetinedihydraat of quercetinefytosoom. Quercetinesupplementen die spijsverteringsenzymen bevatten om de biologische beschikbaarheid te verbeteren, zijn over het algemeen het meest biologisch waardevol. Mogelijk moet je verschillende opties proberen om te zien welke vorm je lichaam het beste opneemt.

– Is 500 mg quercetine te veel?

De juiste dosering voor quercetinesupplementen verschilt per persoon. Het wordt over het algemeen als veilig beschouwd om tot 1.000 mg per dag in te nemen, hoewel je het beste met je arts kunt overleggen wat de beste dosering voor jou is. Als je met een quercetine supplement begint, kun je het beste een lagere dosis nemen en langzaam verhogen als je meer nodig hebt om het gewenste effect te bereiken.

– Hoe kan quercetine ons helpen langer te leven?

Het mechanisme is complex, maar het concept is eenvoudig. Kortom, naarmate we ouder worden, bouwt ons lichaam verouderingscellen op. Dit zijn cellen die op hol geslagen zijn. Ze beginnen zich te misdragen en andere cellen te pesten. Quercetine kan verouderde cellen opruimen. Dit is aangetoond in verschillende onderzoeken.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *